Von diesem Boot wurden nur 3 stuck gebaut.
Bau - Schwerin.Jetz - Lipno lake / Czech republic
Jedná se o plachetnici stavěnou v loděnicích Schwerin typu
kajutkreuzer s ploutvokýlem. Byla vyrobena v roce 1900 ve čtyřech
exemplářích, nyní by měli být tři. Naše je poslední po restauraci v roce
2004 v profesionální loděnici na Berlínských jezerech.
Překližky v interiéru jsou napuštěny Owatrolem Oil1 a nalakovány
Oilem2 (poslední laky zima 2013, interier, kajuta, stěžeň, kokpit některé části),
tento materiál je a priory vyvinut pro překližky, aby pronikl i do hustých
materiálů, je to to nejlepší na trhu, co znám. Vnější část trupu je
opatřena Le Tonkinoisem, kdy první vrstva byla zapuštěna rozehřátá (což
parafrázuje Oil1), tak jak mne naučili v Yacht Bau. Le Tonkinoisem jsem
začal než jsem poznal Owatrol, proto jsem v něm i pokračoval. Teak je
čištěn a ošetřován Internationalem. Spáry celé plachetnice jsou tmeleny
Terostatem, tj. pouze jiný výrobce materiálu shodného se Sikou. Kdy jsou
použity dva: MS polymer a Polyuretan. Kladky jsou mazány Mc Lubem od Harkenu,
vinčny orig.tukem.
Jízdní vlastnosti jsou nezáludné a příjemné. Minulý rok jsme se
s ní umístili na 4 místě Lipenského poháru do 26 stop a to jsme neměli
ještě spinnaker. Jeden z prvních závodů jsme s ní jeli
s tříletou dcerou ve větru o poryvech i 13 m/s, kdy beze strachu se loď
chovala velmi klidně a předvídavě jako dospělá moderní kýlová plachetnice. Celé
ovládání plachetnice přehledně zvládá sám kormidelník včetně refování hlavní
plachty. Pokud si chceme užít závodní způsob plavby, pak si posádka nijak nepřekáží
a plachetnice čitelně reaguje na vyvažování, práci s plachtami atd..
Špásregata 2011 - foto Petr Vitoň
Posádka: Jana, Anna (3 roky) a Broňa Fouskovi
Pořádající: Jachetní klub Černá v Pošumaví
http://www.yccerna.eu/
Povětrnostní podmínky: okolo 13°C, vítr 6 m/s v nárazech okolo 16 m/s
Modrá stuha 2011 - autor článku Petr Vitoň
Foto 2010